آیا استفاده از سرور مجازی تأثیری در سرعت سایت دانلود دارد یا خیر؟
.
درباره ما
آخرین مطالب
آمار وب سایت

یکی از نقطه قوت سایت‌های دانلود و عامل موفقیت در رقابت این حوزه بحث سرعت است. سرعت سایت یکی از موارد مهمی است که در سئو، تجربه کاربری و حتی درآمد سایت تأثیرگذار است و نباید بدون توجه به آن سایر فعالیت‌های مربوط به سایت را پیش برد.

در سایت‌های دانلود عوامل مختلفی وجود دارد که در نهایت سرعت دانلود را دستخوش تغییرات می‌کند، اما بی شک فضای ذخیره فایل‌ها و نوع میزبانی سایت عاملی تعیین کننده در موفقیت سایت به شمار می‌رود.

مدیران سایت‌های دانلود باید بدانند در انتخاب نوع میزبانی برای فایل‌ها باید دقت کافی را داشته باشند و بهترین روش برای نگهداری فایل‌ها را انتخاب کنند. شواهد و بازخورد مدیران سایت‌های حوزه دانلود نشان داده است، استفاده از سرور مجازی یکی از بهترین گزینه‌های برای نگهداری و توزیع فایل است.

همان‌طور که در مقاله ی چرا باید از سرور مجازی مدیریت شده استفاده کنيم؟ گفتیم، سرور مجازی به دلیل ماهیتی که دارد تأثیر بسیاری خوبی بر روی سرعت سایت دانلود می‌گذارد و برای وب‌سایت‌هایی که فایل‌های زیادی برای دانلود دارند، بسیار مناسب است.

در این مطلب به این سؤال پاسخ می‌دهیم که آیا سرور مجازی بر روی سرعت وب‌سایت دانلود تأثیر دارد یا خیر؟ در حین خرید سرور مجازی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

سرور مجازی چیست؟

سرورها کامپیوترهای بزرگی هستند که  در دیتاسنترها وظیفه ذخیره‌سازی و نگهداری داده‌ها را به عهده دارند. متخصصین حوزه هاستینگ با استفاده از نرم‌افزارهای مجازی‌سازی این سرورها را به سرورهای مجازی تبدیل می‌کنند تا بدون هیچ محدودیت جغرافیایی امکان اتصال به سرور فراهم شود.

از سوی دیگر در سرورهای مجازی چندین سرور در فضای ابری به هم متصل می‌شوند و درصورتی‌که یک سرور با فشار مصرف منابع و درخواست روبه‌رو یا دچار مشکل فنی شود، سایر سرورها به کمک این سرور آمده  و فشار را توزیع می‌کنند.

انواع سرور مجازی

متناسب با نوع پروژه، زبان برنامه‌نویسی و نحوه کارکرد آن نوع سرور مجازی هم متفاوت است. طبیعتاً هر نوع سروری برای سایت‌های دانلود مناسب نیست و باید با تحقیق کامل نسبت به خرید آن اقدام کرد. انواع سرور مجازی عبارت‌اند:

·         سرور مجازی لینوکس

·         سرور مجازی ویندوز

·         سرور مجازی اختصاصی

·         سرور مجازی اشتراکی

·         سرور مجازی ابری

در سایت‌های دانلود هنگامی که تعداد فایل‌ها بسیار کم باشد، سرور مجازی اشتراکی توصیه می‌شود و هنگامی که حجم فایل زیاد و تعداد کاربران افزایش پیدا کند، سرور مجازی اختصاصی مناسب است.

تأثیر سرور مجازی در سرعت سایت دانلود

همان‌طور که اشاره شد، باتوجه‌به کارکرد و مکانیزم خاصی که این نوع سرورها دارد می‌توان گفت که سرور مجازی بر روی سرعت سایت دانلود تأثیرگذار است. هنگامی که فایل‌ها در سرور مجازی برای دانلود قرار می‌گیرند و کاربران نسبت به دانلود اقدام می‌کنند، به چند دلیل سرعت سایت بهبود پیدا می‌کند:

·         اول اینکه سرور مجازی از تکنولوژی، منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قوی استفاده می‌کند و سرعت پردازش بالایی دارد.

·         دوم اینکه سرور مجازی از دسترس خارج نمی‌شود و هر زمان که با down شدن روبه‌رو شود و تحت‌فشار درخواست قرار گیرد، از سرورهای دیگر برای توزیع فشار و درخواست‌ها استفاده می‌کند و مستمر به کاربران خدمات خود را ارائه می‌دهد.

·         سوم اینکه به‌صورت لحظه‌ای امکان ارتقا منابع وجود دارد و می‌تواند منابع موردنیاز خود را در لحظه مصرف کند و کیفیت درخواست‌های سرور را بالا نگه دارد.

ویژگی سرور مناسب سایت دانلود

در حین خرید سرور مجازی باید به چند نکته مهم و کلیدی توجه کنید، این مسئله در ادامه مسیر نقش مهم و کلیدی از خود به جا می‌گذارد. سایت‌های دانلود به دلیل تنوع فایل‌ها و ترافیک روزانه بالا امکان جابه‌جایی سرور را به‌راحتی ندارند. به همین خاطر باید با نگاه بلندمدت و منطقی سرور مناسب  را پیدا کنند.

·         سرور مجازی داخلی به نسبت سرور مجازی خارجی از مزیت قیمت پایین برای کاربران برخوردار است، اما به لحاظ کیفیت سرورهای مجازی خارجی برتری‌های خاص خود را دارند.

·         سرور مجازی باید از پشتیبانی خوبی برخوردار باشد و از شرکت مطمئن و حرفه‌ای خریداری شود. فرایند مجازی‌سازی و پشتیبانی در بحران‌ها بسیار مهم است.

·         توجه به نوع سرور برای سایت‌های دانلود مهم است. طبیعتاً برای وب‌سایت‌های مرسوم بازار مانند وب‌سایت‌های وردپرسی، کدنویسی با زبان php   و.. سرور مجازی لینوکسی مناسب است.

علاوه بر این موارد نحوه مجازی‌سازی، نحوه مدیریت سرور، قیمت نهایی و ... از موارد دیگری است که باید به آن توجه کنید.

سخن نهایی

برای سایت‌های دانلود، سرعت از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل مدیران سایت‌ها باید به همه عواملی که در بهبود سرعت سایت دانلود کمک می‌کند، توجه کنند. کدنویسی بهینه، استفاده از فرمت‌های محتوایی کم‌حجم در سرعت سایت دانلود تأثیر دارد، اما نوع سرور و نحوه ذخیره‌سازی فایل‌ها از مهم‌ترین عوامل به شمار می‌رود که باید به آن توجه کرد.

سرور مجازی یکی از روش‌های قدرتمند برای حفظ و ارتقای سرعت سایت دانلود است، به دلیل مزیت‌هایی که دارد سایت دانلود از دسترس خارجی نمی‌شود و پایداری بالایی دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تهمتن
ت : پنج شنبه 15 دی 1401
.
مطالب مرتبط با این پست

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی